چگونه انواع لکه ها را پاک کنیم!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 26 / 12 / 1392
بازدید : 447
نویسنده : sharef zadeh

چگونه انواع لکه ها را پاک کنیم!

لکه گيری
يک نکته در مورد استفاده از مواد پاك کننده:
نکته ي 1- اگر براي لکه گيري، از مواد پاك کننده استفاده مي کنيد در نظر داشته باشيد که حتماً از آب سرد استفاده کنيد. زيرا آب گرم باعث مي شود که لکه ها ديرتر از بين بروند. در صورتي که آب سرد، لکه ها را بهتر و سريعتر از بين مي برد.
از بين بردن لکه ي شمع بر روي کاغذ ديواري:
نکته ي 2- اگر شمع بر روي کاغذ ديواري بچکد اگر کاغذ ديواري غيرقابل شستشو است اول شمع را با کارد از روي ديوار جدا کنيد سپس با يک مداد پاك کن آن را خوب تميز کنيد.
لکه شمع روي وسائل چوبي:
نکته ي 3- مورد بعدي چکيدن شمع روي وسايل چوبي جلا دار است در چنين حالتي شمع را نبايد تراشيد يا سمباده کشيد کافي است قسمت لک شده را به آرامي با آب گرم بشوييد و فوراً با پنبه پاك کنيد.
لکه ي شمع بر روي تابلوهاي نقاشي:
نکته ي 4- در اين صورت با تيغه کارد شمع را پاك کنيد، و بعد با آب و صابون و اسفنج و آب نيمه گرم آن را بشوئيد و پاك کنيد سپس يک پارچه ي نخي را به ملايمت روي قسمت شسته شده بکشيد، اثري از لکه باقي نمي ماند.
لکه ي شمع بر روي موازئيک:
نکته ي 5- ابتدا کمي سرکه گرم روي لکه بريزيد و بعد با صابون و آب نيم گرم آن را بشوييد و فوراً خشک کنيد.
لکه ي شمع بر روي پارچه:
نکته ي 6- براي از بين بردن لکه ي شمع در دو طرف پارچه، کاغذ خشک کن قرار داده و روي آن اتوي داغ بگذاريد. شمع به کاغذ خشک کن مي چسبد و لکه را از بين مي رود.
پاك کردن لکه ي سوختگي سطحي توسط قند:
نکته ي 7- زماني که لباس شما بر اثر سوختگي يا سيگار زرد شده زياد نگران نباشيد بلکه با قند بر روي لکه ي زرد رنگ بکشيد و آنقدر اينکار را انجام دهيد تا لکه از بين برود.
تميز کردن اثر سوختگي با اتو:
نکته ي 8- اگر لباس شما بر اثر گرماي زياد اتو، زرد رنگ شد، مي توانيد پياز را دو نيم کرده و روي پارچه کتاني بماليد. لکه هاي زرد رنگ بر طرف خواهند شد و بعد آن را چند دقيقه داخل آب سرد خيس کرده و سپس آن را بشوييد.
لکه ي سفيد ه ي تخم مرغ:
نکته ي 9- لکه ي سفيده ي تخم مرغ را هرگز با آب گرم نشوييد، زيرا لکه ثابت مي ماند. بلکه براي از بين بردن آن، محل لکه را با آب سرد، کاملاً بشوييد.
لکه بر روي سفره:
نکته ي 10 - اگر سفره ي شما بر اثر چربي لک گرفته است و با شستن هم از بين نمي رود، مي توانيد سفره را بعد از شستن در آفتاب روي بند لباس پهن کنيد و يک روز جلوي نور آفتاب بگذاريد. با اينکار نور خورشيد لکه هاي سفره را از بين مي برد.
لکه ي واکس کفش:
نکته ي 11 - اگر بر اثر بي احتياطي لکه ي واکس، روي فرش يا لباستان ماليد مي توانيد ابتدا پنبه اي را خيس کنيد و روي آن بکشيد. سپس روي پنبه مقداري مايع ظرفشويي بريزيد و بر روي لکه بکشيد. بعد از اينکار پنبه را آغشته به آب خالص کنيد و دوباره روي لکه بکشيد تا لکه کاملاً از بين برود، و اگر با اينکار لکه از بين نرفت مقداري الکل بر روي دستمال ريخته و بر روي لکه بکشيد، تا کاملاً تميز شود. اگر لباس قابل شستشو باشد بعد از زدودن لکه، لباس را با پودر لباسشويي و آب نيم گرم کاملاً بشوييد.
جوهر سياه:
نکته ي 12 -براي از بين بردن جوهر سياه بر روي فرش مقداري ماست روي محل لکه ريخته و با قاشق ماستها را جمع کنيد. چند مرتبه اين کار را تکرار کنيد، لکه کاملاً از بين مي رود.
لکه چاي:
نکته ي 13 - براي از بين بردن لکه ي چاي، فوراً پارچه ي خيس را روي لکه بکشيد. اگر پاك نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشويي کرده و بر روي لکه بکشيد فوراً تميز مي شود.
لکه ي قير:
نکته ي 14 -براي از بين بردن لکه ي قير بهترين روش بکار بردن بنزين است. محل لکه را با بنزين بشوييد سريع تميز مي شود.
لکه ي آدامس:
نکته ي 15 -براي از بين بردن آدامس از شيره درخت کاج و يا روغن نباتي استفاده کنيد و بعد از آن لباس را کاملاً بشوييد. روش ديگر براي از بين بردن آدامس از روي لباس اين است که يک تکه يخ برداشته و چند مرتبه بر روي آدامس کشيده تا از روي لباس جدا شود. اگر آدامس از آن جدا نشد مي توانيد از بنزين استفاده کنيد.
لکه ي خون:
نکته ي 16 -محل لکه را زير آب سرد قرار داده و آب سرد را با فشار روي لکه بريزيد، لکه از بين مي رود. اگر لکه از بين نرفت، مي توانيد بعد از شستن با آب سرد، روي لکه را نشاسته ي ذرت ماليده و در آفتاب قرار دهيد. بعد از خشک شدن نشاسته، لباس را بشوييد لکه از بين مي رود.
لکه هاي روي گلدان:
نکته ي 17 -مي توانيد بعد از شستشوي اوليه مقداري سرکه و نمک غليظ، داخل گلدان ريخته و بگذاريد چند ساعت بماند. بدين صورت جرمها در محلول حل شده و گلدان تميز مي شود.
لکه ي خودکار:
نکته ي 18 -براي ازبين بردن لکه ي خودکار ميتوانيد اسفنجي را آغشته به شيرکنيدو به محل لکه بماليد،لکه براحتي از بين ميرود.
لکه ي چسب:
نکته ي 19 - يک تکه پارچه را آغشته به سرکه کرده وروي چسب بگذاريد،چسب،سفتي خود را از دست داده و ازلباس جدا ميشود.
لکه ي روغن:
نکته ي 20 -براي پاك شدن لکه ي روغن مي توانيد لباس را با پودر ماشين لباسشويي بشوييد. لکه فوراً از بين مي رود.
لکه گيري ظروف چيني:
نکته ي 21 -ظروف چيني از جمله (استکان، نعلبکي، ليوان و غيره) را داخل ظرف ريخته، آب سرد و مقداري پودر لباسشويي روي آن بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا چند دقيقه بجوشد تمام لکه ها از بين مي رود.
لکه ي زنگ زدگي بر روي لباس:
نکته ي 22 -يک ليمو ترش را دو نيمه کرده و يک نيمه آن را آغشته به نمک کرده، بر روي لکه بماليد. پس از پاك شدن لکه، لباس را با آب بشوييد.
لکه گيري شيشه ها:
نکته ي 23 - اغلب خانمها زماني که شيشه پاك مي کنند مي بينند که بر روي شيشه لک افتاده است و دائم دو طرف شيشه را پاك مي کنند. براي راحتي کار مي توانيد از اين روش استفاده کنيد: يک طرف شيشه را بطوري عمودي پاك و طرف ديگر شيشه را بطور افقي پاك کنيد، با اين روش خيلي راحت متوجه مي شويد، که لکه کدام طرف شيشه است.
کندن آدامس از مو:
نکته ي 24 -اگر آدامس به موي شما چسبيد، مي توانيد براي کندن آن از دو روش زير کمک بگيريد:
روش اول:يک تکه يخ را روي آدامس چند بار بکشيد تا سفت شود سپس آدامس را از مو جدا کنيد.
روش دوم: کمي کرم مرطوب کننده به همان قسمت مو بکشيد سپس با يک دستمال خشک، مو را چند بار پائين بکشيد آدامس از موي شما جدا خواهد شد.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 168
بازدید هفته : 580
بازدید ماه : 2203
بازدید کل : 1078864
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com